Det sitter i väggarna!

Att spela i ett hus som är nästan 300 år gammalt och som dessutom är en gammal vägkrog bidrar en hel del till god stämning och atmosfär.

Det tycker vår publik och det tycker våra gästande musiker som ofta kommer tillbaka i olika konstellationer.

Det är ingen stor konsertlokal precis, 50 personer innebär utsålt, och publiken sitter mer eller mindre i knät på artisterna.

Intimiteten gör att man lyssnar intensivt och musikerna känner av stämningen och ger det där lilla extra som bidrar till musikalisk magi.

Till magin bidrar förstås också den fantastiska publiken och den utsökta maten som Picchus Café serverar.

Gamla apoteket "Picchus"

Artister

I föreningens stadgar står bl. a att det skall vara musik med folklig prägel, jazz, blues och att det skall vara artister med såväl lokal anknytning som mer riksbekanta musiker.

Några av de lokala förmågor som gästat oss tidigare år är idag riksbekanta och i vissa fall världsberömda inom sin genre.

Som exempel kan nämnas tre unga folkmusiker från Uppsala som gästade oss för sju år sedan under namnet Väsen. Då var de unga lovande musiker, sedan blev de musiker bakom Nordman och nu turnerar de världen runt som berömda svenska folkmusiker.

Under åren har ett kontaktnät inom musikerkretsar utvecklats och det är inte svårt att få artister som vill spela hos oss. Tvärtom känns det ibland lite svårt att välja ut vilka som skall få spela och vilka som inte kan komma.

Som exempel på artister som spelat hos MFA kan nämnas Mynta, Swedish Jazz Kings, Coste Apetrea, Ba Ba Blues, Anders Hagberg, SWÅP, Groupa, Frifot, Rosenbergs Sjua och många fler.

Timber

Musikgruppen RAA

Medlemmarna

Utan medlemmar blir det ingen förening. Därför månar vi om våra medlemmar så mycket vi kan.

Medlemsförmånerna är ett medlemsprogram som skickas ut varje säsong och rabatterad entrékostnad.

Det är stor efterfrågan på biljetter till våra musikkvällar och tyvärr blir några utan, även medlemmar, men som medlem är du en del av den ack så viktiga statistiken som ligger till grund för de bidrag föreningen lyfter.

Så även om du inte får en biljett så kan du känna att du i alla fall stöder föreningen i dess arbete och fortlevnad.

Det tackar vi för!